ช่วงสัปดาห์ที่ผ่านมาไม่ค่อยสบาย เป็นหวัดค่ะ ถ้าหากตอบใครช้าไปบ้างก็ต้องขออภัยด้วยนะคะ
ตอบน้องเก้าอี้มีพนัก
ตอนนี้เห็นที่ภัทราวดีเธียเตอร์กำลังจะเปิดเวิร์คช็อปสำหรับคนที่สนใจเล่นละครเวทีค่ะ ไม่รู้ว่าน้องสนใจหรือเปล่า ก็เลยก็อปปี้ข้อมูลมาให้อ่าน
http://www.patravaditheatre.com/index.php?option=com_events&task=view_detail&agid=10&year=2007&month=02&day=02&Itemid=0
Ciao everybody from Marco Luly!
Experienced Italian theatre director/actor/teacher Marco Lully welcomes everyone to join his workshop at Patravadi Theatre.
For Whom?
No matter you’re drama students, teachers, amateur or professional actors, or someone who feel a need to express yourself, want to try something new in arts, this workshop will provide a chance to take you from the very basics to the more specific aspects of Commedia dell’Arte (CdA) and benefited from Marco’s international teaching experience with students across different cultures.
What?
Based on Luly’s more than 30 years’ theatre experience, the workshop will cover techniques used and developed in the Commedia dell’ Arte (Italian Comedy), along with mask, mime, physical and street theatre. Objective of the workshop is to develop acting skills and to train actors, as well as improving self-awareness and participation in group work.
A series of activities designed to enhance participants’ creativity, body movement, expression, use of voice, improvisation, rhythm and collaboration will be used in the workshop. With the rich Comedia dell’Arte experience of Luly, the participants will explore the world of CdA, with a bit of historical background, presentation of the characters, movement of the main masks, basic physical training, study of lazzi (funny moments of interaction with the audience) (and canovacci (scenarios) , work on scenes and canovacci.
Typical activities in Luly’s workshops include:Awareness. Balance. Being part of a group.Body break out. Body expression. Body mastering. Body movement.Creativity. Decision taking.Expressing feelings. Feeling the body.Imitation. Group improvisation. Improvisation. Interaction.Making up a scene. Mastering movement. Mastering space. Mastering the body.Mimic improvisation. Observation. Paying attention. Paying close attention. Rhythm. Rhythm of action. Sharing the rhythm.Sense of humor. Space mastering.Synchronizing. Synchronizing movements. Timing.Voice break out. Voice modulation.Masks. Characters.
Where? When?
Time/Venue:2 Feb 7pm - 10pm Studio 1, Patravadi Theatre
3 Feb 1pm - 5.00pm Theatre-in-the-Garden, Patravadi Theatre
4 Feb 1pm - 5.00pm Studio 1, Patravadi Theatre
How much?
Price of the whole workshop is 3000bht.
How to join?
For booking of the workshop, please either:• Call 0 2412 7287-8 (Patravadi Theatre) for Toby (Eng) or Kong (Thai) to book a place
ตอบคุณ DR. SYNTAX
เพิ่งรู้สึกชอบลีโอนาร์โด ดิคาปริโออย่างจริงจังเป็นครั้งแรกจาก THE DEPARTED และ BLOOD DIAMOND เหมือนกัน ก่อนหน้านี้รู้สึกว่าเขาเป็นดาราที่น่ารักพอประมาณ แต่ไม่ใช่สเปคดิฉัน และเล่นหนังก็พอใช้ได้ แต่ในหนังสองเรื่องล่าสุดนี้ รู้สึกว่าทั้งเสน่ห์และฝีมือของเขามัน “ตกผลึก” แล้วจริงๆ
ภาพยนตร์ที่ได้ดูในช่วง 1 สัปดาห์ที่ผ่านมา
ภาพยนตร์ที่ได้ดูซ้ำ
1.INDIA SONG (1975, MARGUERITE DURAS, A+++++++)
ได้ดูหนังเรื่องนี้เป็นรอบที่ 7 และพอจะตั้งสมมุติฐานได้แล้วว่าเพราะเหตุใดการดูหนังเรื่องนี้หลายๆรอบถึงอาจจะทำให้ฉันไม่อยากออกไปเที่ยวกลางคืนอีก เพราะหนังเรื่องนี้มีนางเอก (ANNE MARIE STRETTER) ที่มีสภาพเหมือนกับ “ชีวิตในฝัน” ของดิฉัน นั่นก็คือเธอได้เต้นรำกับชายหนุ่มมากมายตลอดทั้งคืน (ซึ่งตรงกับความปรารถนาของดิฉันก่อนออกไปเที่ยวกลางคืน) แต่อยู่ดีๆนางเอกหนังเรื่องนี้ก็ฆ่าตัวตาย โดยที่ดิฉันไม่แน่ใจว่าเธอฆ่าตัวตายเพราะอะไรกันแน่ บางทีเธออาจจะเบื่อ ดิฉันก็เลยตั้งสมมุติฐานว่าบางทีเนื้อหาของหนังเรื่องนี้อาจจะส่งผลกระทบต่อจิตใต้สำนึกของดิฉันโดยไม่รู้ตัว เพราะมันอาจจะทำให้ดิฉันรู้สึกว่าการออกไปเที่ยวกลางคืนแล้วได้เต้นรำกับชายหนุ่มมากหน้าหลายตา มันก็แค่นั้นเอง และมันอาจจะต้องจบลงด้วยการฆ่าตัวตายโดยดูเหมือนไม่มีสาเหตุแบบ ANNE MARIE STRETTER
ย่อหน้าข้างบนเป็นแค่ความเพ้อเจ้อของดิฉันเท่านั้นเองค่ะ ฮ่าๆๆๆๆ ข้อเท็จจริงก็คือว่า ดิฉันเลิกเที่ยวกลางคืนตั้งแต่ปี 2000 หลังจากดูหนังเรื่อง INDIA SONG รอบที่สี่จริงๆ แต่สาเหตุเป็นเพราะว่าหลังจากปี 2000 ดิฉันก็อ้วนมาก จนไม่กล้าออกไปเที่ยวกลางคืนอีก คงจะไม่ได้เป็นเพราะว่า INDIA SONG ส่งผลกระทบต่อจิตใต้สำนึกของดิฉันแต่อย่างใด
2.AS IF (2000, CHRISTIAN NOYER, A+)
http://www.interfilm.de/verleih/filme_eng.php?film=270
ภาพยนตร์และละครเวทีที่ได้ดูเป็นครั้งแรกในรอบ 1 สัปดาห์ที่ผ่านมา
1.SUBURBS OF EMPTINESS (2003, THOMAS KOENER, A+++++++++++++++)
http://www.koener.de/bdv.html
http://www.koener.de/menu.html
http://www.koener.de/banlieue.jpg
อย่าจำหนังเรื่องนี้สลับกับ EMPTILESS LANDSCAPE (2003, NAT SATAYAMAS, A+++++)
2.BEACON (2002, CHRISTOPH GIRARDET + MATTHIAS MUELLER, A++++++++++)
http://www.artnet.com/artwork/424156205/matthias-muller--christoph-girardet-beacon.html
http://www.artnet.com/artwork_images_1042_145534_matthias-muller--christoph-girardet.jpg
3.THE 10TH DISTRICT COURT: MOMENTS OF TRIAL (2004, RAYMOND DEPARDON, A+++++)
4.IN (2004, PHILIPP HIRSCH, A+)
http://www.filmportal.de/df/33/Uebersicht,,,,,,,,9DA45F5E91E449E7B25BC62416BE4FB5,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.html
ดาวน์โหลดตัวอย่างหนังเรื่อง IN มาดูได้จาก (รู้สึกว่าต้องใช้โปรแกรม iTunes ของแอปเปิลในการเปิดดู)
http://www.film-m.de/filmm02.html
ดูมิวสิควิดีโอ DON’T GO ANY FURTHER ของ DISILLUSION ที่ดิฉันเดาว่าน่าจะกำกับโดย PHILIPP HIRSCH ได้ที่
http://www.youtube.com/watch?v=GdYaPlJKavo
5.THE MAID ASLEEP (2001, CORINNA SCHNITT, A+)
http://web.mit.edu/shortfilm/page5/page5.html
In a single crane shot the viewer is shown a housing estate with
detached homes. The mass of lovely houses are laid out like a
pattern plate – clean and ideally arranged, but completely deserted
and eerie. Not until the end of the film is the charged
atmosphere interrupted by a voice speaking from an answering
machine.
6.NO DAMAGE (2002, CASPAR STRACKE, A+)
http://www.vdb.org/smackn.acgi$tapedetail?NODAMAGE
7.TAKESHIS’ (2005, TAKESHI KITANO, A+)
8.LIVING A BEAUTIFUL LIFE (2003, CORINNA SCHNITT, A+)
http://www.galerieolafstueber.de/sites/exhibitions/2003/schnitt/2003%20Living%20a%20beautiful%20life%20eng.htm
9.THE RETURN (2006, ASIF KAPADIA, A+)
10.THE WOODS (2006, LUCKY MCKEE, A+)
ดูจากดีวีดีที่คุณ VESPERTINE อนุเคราะห์ให้มา
11.JUST IN TIME (1999, KIRSTEN WINTER, A+)
In this film, Winter combines real-life footage of a train journey through the USA with oil paintings, scratched film material and computer-processed images.
KIRSTEN WINTER เคยมีผลงานหนังสั้นเรื่อง ESCAPE (2002, A+/A) มาเปิดฉายในกรุงเทพเมื่อต้นปี 2006 โดยรวมอยู่ในชุดหนังแอนิเมชั่นเยอรมนี
http://www.german-films.de/app/filmarchive/film_person_view.php?film_person_id=3429
12.ELSEWHERE (1999, EGBERT MITTELSTAEDT, A+/A)
http://www.flong.com/writings/lists/list_slit_scan.html
The artist writes: "A photo camera with a special photographic technology exposes film material continuously (without shutter). This photo camera captures the movements of the model and saves them like a scanner on the film-material. The resulting photograph is distorted. The images of a video film, recorded at the same moment as the photograph, are blended onto this photograph. The way in which video images and photography merge explains how the photograph derived from the real scene, as it is captured on the initial video images."
13.THE CRYING WIND (2004, YOICHI HIGASHI, A)
14.พายุพิโรธ (THE TEMPEST) (ละครเวทีกำกับโดย ปวิตร มหาสารินันทน์, A)
http://thaitempest.multiply.com/
15.CROFTON ROAD SE.5 (1989, GERD GOCKELL, A)
http://catalogue.lux.org.uk/themes/animation.html
Hundreds of photographs combined to form an animated Film exploring the reality of movement.
16.THE DAY SLOWS DOWN AS IT PROGRESSES (1999, THOMAS BARTELS, A/A-)
http://web.mit.edu/shortfilm/page5/page5.html
›The Day Slows Down as It Progresses‹ is a kaleidoscopic combination
of picturesque images from India and it’s about making
pictures. A woman squats in her doorway, letting fine powder
flow out of her hand to form a colourful ornamental pattern.
In a workshop in Bombay men paint large-scale cinema hoardings.
A photographer takes passport photographs in front of the
Baroda court house, developing them directly in his wooden box
camera.
The hand-crafted processes documented here reflect the way
the entire film is made. The original material which Thomas Bartels
shot on 16mm film in India was later re-shot frame by frame
with a rostrum camera, thereby altering it by enlarging details,
changing the tempo or assembling a moving collage using animation
techniques. The sound-track was created in a similar
manner, albeit digitally, by Wolfgang in der Wiesche. As source
material he used original sounds and musical fragments taken
from Hindi films and vocal recordings made by the Berlin-based
musician Nandkishor Muley.
17.WORDPLAY (2006, PATRICK CREADON, A/A-)
หนังเรื่องนี้มีเนื้อหาบางส่วนเกี่ยวกับเกย์
18.WANDERLOST (2001, TIMOTHEE INGEN-HOUSZ, A-)
http://www2.design.fh-aachen.de/menschen/lehrende/ingen.html
19.FULL MOON (1998, CARSTEN ASCHMANN, A-)
http://www.emaf.net/tour9900/v1_e.html
Full credit to “The Old Boat”, one of the greatest songs I have ever heard, and to the beautiful text of “Full Moon”, which accompanies the clip. You could say it’s just a music clip, but for me it is more than that. It makes me feel like Eden Abhez when he walked barefoot across the world. And nothing could change this power of walking, of looking ahead.
Monday, January 15, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment